Wiele par decyduje się na publiczne wyeksponowanie przysięgi małżeńskiej podczas ceremonii ślubnej. Przysięga ta odbywa się zazwyczaj w towarzystwie bliskich (rodziny i przyjaciół). Zanim jednak do niej dojdzie konieczne jest powiadomienie gości o tym fakcie za pomocą stosownego zaproszenia.
Niezbędne elementy w każdym zaproszeniu ślubnym
Niezależnie od tego, czy Twoje zaproszenia ślubne mają motyw tradycyjny, formalny czy nieformalny, podstawowe elementy „kto, co, kiedy, gdzie i dlaczego” powinny być proste i łatwe do odczytania. Upewnij się, że w zaproszeniach znajdują się następujące kluczowe informacje:
– imiona gości weselnych
– data ślubu
– miejsce (lub miejsca, jeśli ceremonia ślubna i wesele odbywają się w różnych miejscach)
– czas rozpoczęcia
– czasami pojawiają się dodatkowe elementy takie jak: instrukcje dotyczące prezentów lub cytaty dotyczące miłości jednak nie są one konieczne.
Kiedy wysyłać zaproszenia ślubne?
Wiele par decyduje się na wysłanie zaproszeń kilka miesięcy przed datą ślubu – z reguły na dwa lub trzy miesiące przed dniem ślubu.
Należy wciąć pod uwagę, że należy zarezerwować wystarczająco dużo czasu na produkcję zaproszeń i wysyłkę. Wbrew pozorom wybranie zaproszeń zajmuje trochę czasu, dlatego najlepiej zabrać się za to około pół roku wcześniej.
Ze względu na wizualną spójność oraz na zwykłą ekonomiczną opłacalność najlepiej zamawiać całą papeterię ślubną (zaproszenia, menu, wizytówki) z tego samego miejsca i najlepiej w tym samym czasie.
Zadbaj o odpowiedni styl
Papeteria ślubna to świetny sposób na zaprezentowanie osobistego stylu i tematu ślubu, więc nie bój się kreatywnie korzystać z palet kolorów i wzorów! Należy zadbać o to, aby styl w jakim wykonane są zaproszenia był spójny z estetyką w jakiej zaaranżowane będzie przyjęcie ślubne. Jeśli więc np. ślub będzie się odbywał w stylu boho to elementy na zaproszeniu również mogą nawiązywać do tego stylu.