Strona głównaUrodaDlaczego warto mieć program do zarządzania salonem kosmetycznym?

Dlaczego warto mieć program do zarządzania salonem kosmetycznym?

Prowadząc salon kosmetyczny, salon fryzjerski jakikolwiek inny salon z kategorii health and beauty lub siłownię potrzebujesz odpowiedniego rozwiązania informatycznego w celu zarządzania swoją firmą. Automatyzacja niektórych procesów oraz sprawne zarządzanie różnymi obszarami działalności z jednego miejsca to coś czego potrzebuje każdy rozwijający się biznes, niezależnie od branży, w której działa.

Intuicyjny i wygodny kalendarz online

Podstawą jest kalendarz elektroniczny, dzięki któremu możesz zaplanować swoje wizyty. Jednocześnie kalendarz tego typu powinien dać Twoim klientom możliwość zarezerwowania wizyty przez Internet. Tego typu rozwiązania funkcjonują w wielu nowoczesnych salonach kosmetycznych i praktyka pokazuje, że bardzo dobrze wpływają na zarządzanie salonem. Mało tego – warto zauważyć, że jest dosyć duża grupa klientów, która po prostu woli rezerwacje przez Internet niż wykonywanie połączeń telefonicznych lub samodzielne pofatygowanie się do salonu w celu umówienie wizyty.

Grafik pracy, zarządzanie pracownikami, zarządzanie finansami

Następna funkcjonalność jaka może się przydać niektórym salonom to grafik pracy, dzięki któremu można ustalać harmonogram pracy. Jest to szczególnie ważne, gdy w jednym salonie pracuje kilku pracowników. Ponadto, wypada mieć oprogramowanie finansowo-księgowe. Nawet jeśli korzystamy z zewnętrznej księgowości to potocznie mówiąc spięcie finansów odpowiednim oprogramowaniem wydaje się rozsądne.

Baza klientów, CRM

Kolejna funkcjonalność to coś w rodzaju prostego systemu CRM lub po prostu bazy klientów. Jeśli wykorzystujesz wirtualny kalendarz to prawdopodobnie masz dane kontaktowe do swoich klientów, możesz sprawdzić historię rezerwacji, ustawić przypomnienia SMS o kolejnej wizycie oraz powiadomić o ewentualnych promocjach. Naszym zdaniem takie rozwiązania jak przypomnienia SMS to doskonały sposób na budowanie pozytywnego wizerunku oraz przede wszystkim na budowanie relacji z klientem. Co ciekawe wciąż wiele salonów nie wykorzystuje tego potencjału w pełni.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne