Tradycja czy nowoczesność w branży beauty? Najlepiej jedno i drugie.

0
192

Cyfrowa rewolucja, która już jakiś czas temu ogarnęła świat, bardzo mocno wpłynęła na nasze codzienne zachowania. Coraz częściej załatwiamy sprawy i kupujemy przez internet. Nie wszyscy jednak w równym stopniu idą z duchem czasu. Dlatego prowadząc biznes, warto pamiętać zarówno o tradycjonalistach, jak i o osobach bardziej nowoczesnych.  

Opcja dla lubiących bezpośredni kontakt 

Jeśli od zawsze umawiamy się do fryzjera czy kosmetyczki, po prostu dzwoniąc do salonu i znamy nawet numer telefonu na pamięć, to pewnie nadal będziemy chcieć tak właśnie robić. Nie wszystkim odpowiada korzystanie z narzędzi informatycznych do codziennej komunikacji. Często kojarzy im się z czymś skomplikowanym i po prostu preferują bardziej tradycyjne formy kontaktu.

Chwila rozmowy podczas umawiania wizyty może być dla klienta ważna. Być może właśnie to spersonalizowane traktowanie, niezmienne od lat, jest powodem, dla którego nie szuka innego salonu. Dla takiej osoby kalendarz beauty może być trudniejszy w obsłudze. Na pewno warto przedstawić jego zalety, jednak nie dziwić się, jeśli napotkamy opór. Miejmy na uwadze różnorodność naszej klienteli i starajmy się dostosować do potrzeb wszystkich, niezależnie od ich preferencji.

Opcja dla nowoczesnych 

Coraz więcej osób na co dzień rezygnuje z używania kartki i długopisu do notowania. Zamiast do papierowego kalendarza, sięgają raczej po smartfon czy komputer. Także zwyczaj zapisywania w zeszycie klientów w salonach beauty czy u fryzjera odchodzi powoli do lamusa. Wielu klientów woli też korzystać z wirtualnego kalendarza, by zapisać się na wizytę niż zadzwonić. Dlatego w dzisiejszych czasach kalendarz online dla salonu kosmetycznego to zdecydowanie już nie innowacja a podstawowe narzędzie komunikacji z klientem.

Stała dostępność wirtualnego kalendarza i łatwość obsługi, szczególnie dla technologicznie obytych klientów, to niezaprzeczalnie jego największe atuty. Z pewnością warto go wprowadzić, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom rosnącej grupy konsumentów, którzy są otwarci na wykorzystanie możliwości jakie dają nowoczesne technologie.