Jaki powinien być fryzjer – dobre cechy każdego fryzjera

0
27

Praca fryzjera, jak każda inna, wymaga nie tylko umiejętności związanych stricte z zawodem. Trzeba posiadać też odpowiednie kompetencje miękkie, które sprawią, że klient wróci jeszcze nieraz do salonu fryzjerskiego.

Dobra organizacja czasu

Dobre zaplanowanie czasu to podstawa. Dlatego przydatny może okazać się kalendarz dla fryzjeraw którym wpiszemy wizyty kolejnych klientów tak, by ze sobą nie kolidowały. Trzeba też umieć oszacować, ile zajmie zajęcie się jednym klientem.

Doświadczenie także jest tutaj niezbędne. Istotne jest nie tylko to, jak długo fryzjer pracuje w swojej branży, ale także to, jak dobrze sobie radzi. Lata pracy nie zawsze muszą przekładać się na spore doświadczenie. Wiadomo też, że nie musi od razu wiedzieć wszystkiego. Jest cały ogrom technik, które pozwolą osiągać różne efekty z włosami. A wciąż powstają też nowe.

Budowanie relacji z klientem

Kolejną ważną cechą każdego fryzjera jest właśnie komunikacją. Nie tylko w tym celu, by wpisać odpowiednią datę do kalendarza dla klubów fitness. Istotne jest także to, by umieć się dobrze dogadać z klientem, który oczekuje konkretnych efektów. Prawdziwi mistrzowie potrafią poradzić sobie z każdą osobą, która zasiądzie na fotelu fryzjerskim. Dostosują do niej sposób swojego mówienia i zdziałają prawdziwe cuda z jej włosami.

W bardzo dobrych salonach fryzjerskich można się poczuć niemal jak w domu lub przynajmniej jak na wizycie u znajomych. Zabiegi są przeprowadzane perfekcyjnie, a do tego można liczyć na miłą pogawędkę.

Fryzjerowi nie może też zabraknąć kreatywności i stosownych umiejętności, które sprawią, że będzie w stanie stworzyć wymarzoną przez klienta fryzurę. Czasami bowiem może okazać się konieczne wejście na wyżyny swoich umiejętności, żeby osiągnąć cel. Nic jednak nie zastąpi satysfakcji z tego, że spełniło się oczekiwania osoby.

Chociaż jest to zawód pełen wyzwań, warto się go podejmować, gdyż pozwala wiele się nauczyć i pokazuje, jak wiele można zrobić z różnego typu włosami klientów, którzy przybywają do salonu.